1- اخذ شرححال بيماران و مصدومين
2- ارائه مشاوره به بيماران و تماسگیرندگان با اورژانس و ارجاع به پزشك در موارد ضروري
3- اخذ نشاني بيماران و مصدومين و محل حادثه
4- پاسخگويي به تلفنهای 115 و بیسیم در اتاق اپراتوري و داشتن سرعت و دقت در پاسخگویی به تلفنها
5- تصمیمگیری در مورد ضرورت اعزام آمبولانس با اكتفا به توصیههای پزشكي (در مراكز فاقد پزشك در اپراتوري)
6- اعلام فوري شروع عمليات و اعزام كد مربوطه به محل حادثه
7- ثبت ساعات دريافت پيام و وضعيت مأموریت در فرمهای مربوطه
8- ثبت زمان حركت و استقرار كدها ، دريافتي از طريق بیسیم (96 شدن، 8-10 شدن)
9- اعلام آمار آناليز روزانه طبق برنامه روتين
10- ثبت اطلاعات مربوط به ورود و خروج كدها غير از مأموریت (تعميرگاه و ...)
11- آناليز مأموریتهای اعزام به بيمارستان خصوصي به تفكيك شيفت، كد، تكنسين بهصورت روزانه و ماهانه
12- ثبت موارد CPR موفق به تفكيك شيفت، كد و تكنسين بهصورت روزانه و ماهانه
13- آناليز مأموریتهای اعزامي برحسب نتيجه (انجامشده، كاذب، ناتمام)
14- ثبت موارد 7-10 شدن (خراب شدن) آمبولانس به همراه علت و نتيجه به تفكيك تكنسين و شيفت
15- رعايت نوبت در اعزام كدها مناطق به محل حادثه با تقدم اصل نزدیکترین كد و کوتاهترین زمان
16- ايجاد اطمينان خاطر در بيماران و مصدومين
17- داشتن حسن خلق و همكاري لازم توأم باعزت و احترام به بيمار و خانوادهاش (رعايت طرح تكريم)
18- همكاري و انجام هماهنگي لازم با اتاق فرمانهای استانها تا شهرستانهای همجوار در مأموریتهای مشترك و بحرانها
19- همكاري و انجام هماهنگي لازم با ساير مراكز امدادي مانند هلالاحمر، آتشنشانی و نيروي انتظامي در مواقع لازم بنا به صلاحديد
20- رعايت سر حرفهای و اخلاق پزشكي
21- حضور بهموقع و تماموقت در محل كار در ساعات شيفت كاري
22- داشتن حسن خلق و روابط توأم با احترام با همکاران و مسئولین
23- داشتن همکاری لازم با مافوق در برنامهریزی شیفتهای مرکز
23- رعايت كليه موازين فني و اخلاقی در پاسخگویی به تلفن 115
24- پوشيدن يونيفرم مصوب اورژانس